Moj pokušaj.
Tamo negdje pri kraju 20. stoljeća gledao sam prve utrke na tada zemljaskom signalu Eurosporta. David Duffield je bio ‘’tata-mata’’ za mikrofonom, a ‘’nuklearnim’’ pogonom tjerani peloton je efikasno žurio cestama starog kontinenta……
To je tada bilo besplatno. Iz dva glavna razloga:
- Eventualne troškove mog biciklogledanja su pokrivali moji roditelji pa nisam ni bio svjestan istih
- Eurosport (kao i većina medijskog svijeta) je tada bio mediji potpuno financiran reklamama svojih partnera i sponzora
20tak godina nakon, medijski prostor je postao nešto sasvim drugo. Ja sam, kao uvjereni ekonomski liberal, to novo stanje branio i još uvijek branim ‘’do krvi’’ jer je u tim previranjima uvijek, ali uvijek profitirao onaj kojeg se prije malo do nimalo pitalo – ja i vi! Biciklističke utrke, reportaže, osobna iskustva i avanture su postale ultimativno dostupne u onome što sada čini taj ogromni medijski ekosistem – društvene mreže, You Tube, Vimeo, Eurosport player, GCN+ itd……..
Junaci su postali, uz one u profesionalnom peletonu, ljudi poput Leal Wilcox, Sofiane Sehili, Lachlan Morton, Ted King, Peter Stetina, Colin Strickland i mnogi drugi…. I svi smo u tome uživali. U nekom trenutku smo to počeli shvaćati kao normalno.
Toliko normalno da smo poslovično postali škrti. Uz bickle koje plaćamo suludo puno i sprave koje nam ne trebaju plaćamo još više, zaboravili smo što nam je nekada najviše falilo. Toliko smo zaboravili da smo se toga sjetili tek kada smo to izgubili.
Smrt GCN+ nije slučajna niti je krivica ‘’velikog tate’’ Discovery ltd. niti ‘’starog djeda’’ Warner Bros-a Inc. Krivica je na vama. Biciklistima. Jednostavno, većina nas je mislila da dostupnost koja je sada nestala, nije bila ni vrijedna te love!
Stoga, ne plačite. Ne krivite kapitalizam niti velikog američkog gazdu! Oni su imali proizvod. Mi ga nismo htjeli više platiti. I lova je nestala…….
Sada imamo samo Eurosport. Platite bar to pa da izbjegnemo opet isto……
I ne zaboravite. Dijelite cestu.
Zvonko Čubrić