header

Gradski bicikl za po gradu. I točka. I uskličnik.

Većina nas živi u gradovima. 56.2% (u 2020. godini). Da budemo točni. Naravno, tendencija je da će se to još povećavati. Predviđanja su da će do 2050. taj broj iznositi skoro 7 000 000 000. Da, upravo toliko nula. Većina nas radi u gradu, obavlja razne poslove u gradu i traži društvo ili zabavu u gradu. Sve više, urbana okolina postaje naša svakodnevnica i jedino okruženje.

 

Imajući na umu da prometna infrastruktura ne prati razvoj urbanih zona ili to radi na neodgovarajući način, prijevoz biciklom postaje sve češći odabir korisnika urbanih sadržaja. Kako ubotreba bicikla u nesavršenom (ili neprikladnom) gradskom eko sustavu postavlja pred sebe sve više realnih zapreka i problema, bitno je da za tu svrhu odaberete odgovarajuće ''vozilo''.

 

U sljedećim redovima ćemo pokušati uništiti najveće zablude prilikom odabira odgovarajućeg bicikla, ponuditi karakteristike koje bi svaki gradski bicikl trebao imati i dati odgovor na neka česta pitanja koja si svaka osoba postavlja prilikom odabira novog prometala.

 

Da li je brdski bicikl s prednjom suspenzijom pravi odabor za grad?

Nikako. Radi se o jednoj od najvećih zabluda kupovine bicikala u Hrvatskoj. Prosječni cjenovni rang prodanih brdskih bicikala ne osigurava niti dobru suspenziju niti dobre dijelove niti Vas čini učinkovitim gradskim biciklistom. Sav makadam ili šumske staze koje ćete naći unutar širih urbanih zona ne predstavlja problem za bilo koji bicikl s malo debljim gumama, a Vaš brdski bicikl, nažalost, nije sposoban za išta više od tih makadama i šumskih staza iako možda tako izgleda.

 

Debela guma s puno ripni znači sigurnost i bolje prijanjanje. Jel tako?

Ne. Predebela guma znači samo da ima više površine za klizanje i da je otpor kotrljanju veći. Također, s obzirom da je Vaš put po urbanim cjelinama ili unutar strogog centra grada uglavnom od asfalta ili dobro utabane zemlje/makadama, svaka predebela guma s velikim ripnama predstavlja samo lošije prijanjanje i užasan otpor kotrljanju. Ako zaista ne želite pretvoriti svoju vožnju u teretanu i dizanje utega, ne koristite debele gume s naglašenim ripnama. One samo izgledaju dobro. I ništa više.

 

Brdski bicikl može nositi puno tereta. I robustan je. I izdržljiv. Jel tako?

Nije. 99% brdskih bicikala koji se prodaju u Hrvatskoj su od lošije legure aluminija ili čelika što ih čini ili preslabima ili preteškima za bilo kakvo dodatno opterečivanje. Također, mogućnost montiranja raznih nosača i tereta je izuzetno limitirana što zbog suspenzije (znači, montirati se može samo na volan što znatno smanjuje nosivost i sigurnost vožnje) i njene pozicije, ali i zbog ograničenih točki prihvata (uglavnom namjenskih) za razne vrste nosača i košara.

 

Birajte gradske bicikle za gradsku vožnju. Nije teško?

Iako teškog srca, ali moramo ovaj put fixie bicikle ipak proglasiti malo deficitarnima za gradsku vožnju i dodatne mogućnosti koje oni pružaju. Pravi gradski bicikli su jednostavni za prepoznati:

- Imaju blatobrane. I na prednjem i na zadnjem kotaču. Dovoljno duge. I čvrste. Po mogućnosti od aluminija, čelika itd....

- Imaju više mogućnosti prihvata raznih nosača, košara ili drugačijih blatobrana. Neki sve to već imaju na sebi kada ih i kupujete. Bez zajebancije.

- Neki čak imaju i zvonca na sebi. Ili bar imaju dosta mjesta za instaliranje jednog. Ili dva..... Treba biti glasan u prometu.

- Što god Vam tvrdili, dobar gradski bicikl sa svim navedenim ''hardverom'' ne bi trebao prelaziti 12-13kg. Nema šanse. Zašto si ne bi olakšali bicikliranje?

- Gume između 700x30c i 700x45c su i više nego dovoljne. Ne inzistirajte na ripnama. Ne treba Vam traktor niti ćete se spustiti s tim biciklom niz enduro stazu na Medvednici.

- Inzistirajte na svjetlima. Ili bljeskalicama. Razlika postoji. Bljeskalice se koriste u osvjetljenom gradskom okruženju i služe kako bi Vas drugi vidjeli bolje. Svjetla služe za one mračne dijelove puta gdje, osim što trebate biti viđeni, nešto više i Vi trebate vidjeti. Njih kupujte odvojeno. Uglavnom, ona predinstalirana su (uglavnom) sranje.

- Jedan prijenos sprijeda...... Da. Za sve ''kadence dive'' među nama, jedan prijenos sprijeda je dovoljan. Ionako svi mi u gradu koristimo maksimalno 3-4 brzine. Sve ostalo ćete (pre)platiti prvi puta, a onda i svaki puta kada ćete raditi servis. Vjerujte nam, jedan prijenos sprijeda je zakon!

- Par sitnica: tražite kvalitetan čelik ili kvalitetnu aluminijsku leguru; uzmite onaj s nešto boljim pedalama; ako nemate veliki budžet radije inzistirajte na boljem okviru, a ne na disk kočnicama; inzistirajte na vrhunskim kontaktnim materijalima (sjedalo, gripovi/trake) – i Vaše ruke i Vaša pozadina će Vam biti zahvalni.

 

I NE! Debelo i glomazno sjedalo nije naudobnije. Kada jednom protrčite kroz hemeroide to ćete shvatiti. Higijena je najbitnija. Higijene nema kada pedalirate na fotelji.

Eto. Većinu važnog smo prošli. Bez obzira tražili li gradski bicikl među našim stranicama ili kod naših kolega, stavite sebe na prvo mjesto.

 

Živili! I ne zaboravite dijeliti cestu.